پرسشهای متداول
حساب کاربری
1- آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟
پاسخ:
شما میتوانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید باوارد کردن پست الکترونیکی و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود بشوید، سپس با کلیک روی گزینه “پروفایل من” به صفحهای منتقل میشوید که در بخش “اطلاعات کاربر” امکان “ویرایش اطلاعات” وجود دارد.درانتهای هر ایمیل درج شده ” چنانچه تمایل به دریافت ایمیل از طرف ماندارید، بر روی لغو اشتراک کلیک کنید ” شما می توانید پس از دریافت اولین ایمیل ، عضویت خبرنامه را لغو کنید.برای تغییر ایمیل یا اصلاح کد ملی با همان ایمیلی که ثبت نام کردهاید به KHARAZIKALA@GMAIL.COM ایمیل بزنید.اگر به ایمیل خود دسترسی ندارید متاسفانه به دلایل حفظ امنیت کاربری، هیچ راهی برای تغییر ایمیل خود به عنوان نام کاربری نخواهید داشت و فقط میتوانید مجدداً با ایمیل جدید خود ثبت نام کنید.
2-چرا با وجود درخواست من برای تغییر رمز حساب کاربری، لینک آن برای من ایمیل نشده است؟
پاسخ:
لطفاً ایمیلهای اسپم (spam) خود را چک کنید. به ویژه ایمیلهای ارسال شده به حسابهای کاربری gmail گاهی spam میشوند. توجه داشته باشید که link تغییر رمز برای شما ارسال میشود نه خود رمز.
3-آیا میتوانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟
پاسخ:
برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید،سپس روی گزینه “سفارشات من” کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده شود.
ثبت و پیگیری سفارش
1- آیا برای خرید از خرازی کالا، حتما باید در سایت عضو باشم؟
پاسخ:
خیر، بدون وارد شدن به سایت میتوانید یک کالا را خرید کنید،
اما با عضویت در خرازی کالا میتوانید:
– سریعتر و سادهتر خرید کنید
– به سادگی سوابق خرید و فعالیتهای خود را مدیریت کنید
– لیست علاقمندیهای خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید
– نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید
– در جریان فروشهای ویژه و قیمت روز محصولات قرار گیرید
2-آیا در تمام ساعات شبانه روز میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟
پاسخ:
شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته میتوانید سفارش خود را ثبت کنید.
3- آیا میتوانم برای شخص دیگری از خرازی کالا خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟
پاسخ:
بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در 3 مرحله تکمیل خواهد شد:
1) اطلاعات ارسال سفارش 2) بازبینی سفارش 3) اطلاعات پرداخت و تایید نهایی
. درمرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش ” انتخاب آدرس” شما میتوانید آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
5-از وضعیت سفارشی که ثبت کردهام، چگونه میتوانم مطلع شوم؟
پاسخ:
خرازی کالا با ارسال ایمیل، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام میکند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، میتوانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه “سفارشات من” از وضعیت آن مطلع شوید. همچنین اگر در سایت ثبت نام نکرده اید میتوانید در بخش فوتر ( منو زیرین ) از طریق لینک پیگیری سفارشات ، از وضعیت سفارش خود آگاه شوید .
6-آیا میتوانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟
پاسخ:
خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت خرازی کالا با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شدهاند.
7- میتوانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟
پاسخ:
تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما میتوانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن،از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در سایت با ما در ارتباط باشید .
8- بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با خرازی کالا تماس بگیرم؟
پاسخ:
خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش خرازی کالا با شما تماس خواهند گرفت.
9- میتوانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟
پاسخ: بلی ، اما به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، خرازی کالا پیشنهاد میکند سفارشات خود را به صورت اینترنتی سفاش دهید .
10-در صورتی که خرید من برای شخص دیگری باشد، آیا فاکتور فروش به همراه بسته برای تحویلگیرنده فرستاده خواهد شد؟
پاسخ:
در مرحله اطلاعات ارسال سفارش، عبارت “آیا مایل هستید به همراه این سفارش فاکتور ارسال شود؟” نمایان خواهد شد که اگر بخواهید فاکتور همراه بسته ارسال نشود، باید گزینه را خالی بگذارید. توجه داشته باشید که پیش فاکتور الکترونیکی خرید جهت اطلاع از طریق ایمیل برای شما ارسال میشود.
کالاهای عرضه شده در خرازی کالا
1-کالاهایی که موجود نیستند، چه زمانی در سایت برای فروش عرضه خواهند شد؟
پاسخ:
گاهی به دلایل مختلف مانند عدم عرضه رسمی و گسترده محصول در ایران، وضعیت برخی از کالاها در وب سایت به “ناموجود” تغییر پیدا میکند و اعلام زمان دقیق عرضه دوباره آنها ممکن نیست، با این حال خرازی کالا تلاش میکند تا این کالاها مجدداً در کمترین زمان در وب سایت ارائه شوند. در صورتی که قصد خرید کالایی با وضعیت “ناموجود” یا “به زودی” را دارید، میتوانید برای اطلاع از موجود شدن و عرضه کالا در سایت خرازی کالا، از سرویس “خبر نامه” که در پایین صفحه سایت قرار دارد، استفاده کنید تا به هنگام عرضه آن کالا در سایت، از طریق ایمیل یا پیامک به شما اطلاع رسانی شود.
2- آیا ممکن است کالایی را که سفارش میدهم موجود نباشد؟
پاسخ:
کالاهای دارای قیمت که در سایت خرازی کالا با وضعیت “موجود” مشخص شده، در انبار خرازی کالا موجود و قابل سفارش هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریعترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته گاهی برای برخی از کالاها در صورت ثبت
سفارشها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا میشود ولی در صورت امکان پذیر نبودن، عرضه آن کالاها در سایت به صورت موقت متوقف میشود.
همچنین در طرح تشویقی فروش شگفت انگیز روزانه، تعدادی از محصولات با تخفیفهایی بسیار ویژهتر نسبت به فروشهای ویژه عرضه میشوند که تنها برای چند ساعت امکان سفارش گذاری دارند. در مواردی که به دلیل استقبال کاربران موجودی کالا زودتر از موعد مقرر به پایان برسد، وضعیت کالا به “ناموجود” تغییر میکند و امکان سفارش گذاری وجود نخواهد داشت.
3- آیا تعداد خرید از یک کالا در خرازی کالا محدودیتی دارد؟
پاسخ:
به طور کلی محدودیتی برای سفارش تعدادی یک کالا در خرازی کالا وجود ندارد، با وجود این با توجه به اینکه موجودی قابل فروش برای هر کالا در هر زمان متفاوت است، برخی اوقات محدودیتهایی در تعداد قابل سفارش از یک کالا اعمال میشود.
پرداخت
1-مبلغ سفارشم را چگونه میتوانم پرداخت کنم؟
پاسخ:
همگی کاربران خرازی کالا میتوانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت خرازی کالا، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند. همچنین امکان واریز بانکی یا واریز کارت به کارت به شماره حسابهای اعلام شده در سایت خرازی کالا برای همه کاربران وجود دارد. در صورتی که آدرس تحویل سفارش، یکی از شهرهای تحت پوشش تحویل اکسپرس خرازی کالا باشد، مشتریان میتوانند هزینه را هنگام تحویل سفارش، در محل به صورت نقدی یا از طریق دستگاه کارتخوان سیار پرداخت کنند.
برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه روشهای پرداخت مراجعه کنید. لینک
2- با استفاده از کارت کدام بانکها میتوان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟
پاسخ:
شما میتوانید با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت خرازی کالا، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
3- آیا پرداخت در محل، شرایط و محدودیتهایی دارد؟
پاسخ:
بله، هنگامی که تعداد و مبلغ سفارش از میزان خاصی بالاتر باشد امکان پرداخت نقدی وجود ندارد که این محدودیت در تماس تلفنی مرکز امور مشتریان خرازی کالا به مشتری اعلام خواهد شد.
4- ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟
پاسخ:
گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حسابهای میانی بانک است و خود بانک مغایرتها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت میدهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.
5- آیا میتوانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم؟
پاسخ: در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.
6- آیا میتوانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم؟
پاسخ: خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی خرازی کالا از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است.
7- آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در سایت خرازی کالا امن است؟
پاسخ:
پرداخت اینترنتی به گونهای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از خرازی کالا که هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکتههای زیر را رعایت فرمایید:
– با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده میشود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.
– قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.
– برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.
ارسال سفارشها
1- هزینه ارسال سفارش چگونه محاسبه میشود؟
پاسخ:
هزینه ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است و در فرم سبد خرید به آگاهی مشتریان میرسد.
2- چرا با این که تحویل اکسپرس خرازی کالا را انتخاب کردهام، ارسال سفارش من مشمول هزینه شده است؟
پاسخ:
در حال حاضر تحویل رایگان اکسپرس خرازی کالا، فقط شامل سفارشهایی با آدرس تحویل در شهر شیراز و شهرک های اطراف آن و با ارزش بیش از 150 هزار تومان میشود.
3- آیا میتوانم سفارش خود را در روز و ساعت معینی تحویل بگیرم؟
پاسخ:
برای این مورد پس از ثبت سفارش و نهایی شدن پرداخت با واحد فروش تماس گرفته و ساعت دلخواه خود را ثبت کنید ( این مورد مخصوص شیراز و شهرک های اطراف آن میباشد )
4- پس از این که سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول میکشد که به دستم برسد؟
پاسخ:
زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه روشهای ارسال مراجعه کنید.
5- میتوانم کالایی را که سفارش دادهام با مراجعه به خرازی کالا به صورت حضوری تحویل بگیرم؟
پاسخ:
از آنجا که خرازی کالا یک فروشگاه اینترنتی است و یکی از اهداف آن کاهش دادن سفرهای درون شهری غیر ضروری است، تحویل حضوری سفارش در محل امکانپذیر نیست.
6- تحویل اکسپرس شیراز در چه محدودهای امکانپذیر است؟
پاسخ:
در حال حاضر فقط سفارشهایی که در محدودههای زیر در شهر شیراز قرار دارند امکان ارسال توسط ماموران توزیع سفارش خرازی کالا را دارا هستند و سایر محدودهها از طریق سایر روش ها ارسال میشوند:
# منطقه های یازدهگانه شیراز
7- سفارشها چه زمانی به پست تحویل داده میشود؟
پاسخ:
همه سفارشها پس از طی مراحل پردازش، به طور روزانه تحویل واحد پستی مستقر در محل پردازش سفارشهای خرازی کالا میشوند.
8- آیا میتوانم سفارشی را که با پست پیشتاز ، ارسال شده رهگیری کنم؟
پاسخ:
بله، شما برای رهگیری سفارشی که با پست پیشتاز ارسال شده میتوانید شماره 10 یا 20 رقمی مرسوله پیشتاز را در آدرس زیر وارد کنید:
http://itemtracking.post.ir/
بن تخفیف
1- چگونه میتوانم از سوابق دریافت و مصرف بن تخفیف خود مطلع شوم؟
پاسخ:
برای اطلاع از سوابق دریافت و مصرف بن تخفیف ، باید با وارد کردن پست الکترونیکی و کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید، سپس روی گزینه “بن تخفیف” کلیک کنید تا به صفحهای منتقل شوید که اطلاعات بن های تخفیف شما شامل تاریخ ثبت، تراکنشها، تاریخ انقضا، اعتبار اولیه، اعتبار مصرفی، مانده و وضعیت در آن نشان داده میشود.برای اطلاع از جزئیات بیشتر به صفحه بن تخفیف خرازی کالا مراجعه نمایید.
2 -چرا بن تخفیف من باطل شده است؟
پاسخ:
در حال حاضر بنهای تخفیف یک ماه مهلت استفاده دارند و پس از این مدت باطل میشوند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به صفحه بن تخفیف خرازی کالا مراجعه نمایید.
3- چرا برای خرید، نمیتوانم از همه بن هایم استفاده کنم؟
پاسخ:
میزان استفاده از بن تخیفف بر اساس کالای خریداری شده، به طور خودکار توسط سیستم محاسبه میشود. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به صفحه بن تخفیف خرازی کالا مراجعه نمایید.
4- چرا پس از خرید، به بنهای تخیفف من اضافه نشده است؟
پاسخ:
به بعضی کالاها بن تخفیفی تعلق نمیگیرد و یا این که سفارش شما هنوز پردازش نشده است (بن های تخفیف کالای خریداری شده بعد از پردازش شدن سفارش فعال میشوند).برای اطلاع از جزئیات بیشتر به صفحه بن تخفیف خرازی کالا مراجعه نمایید. همچنین، از آنجا که پیشنهاد شگفت انگیز یک طرح تشویقی و پروموشن است به کالاهایی که در این طرح خریداری میشوند، بن تخفیف تعلق نمیگیرد.
5- کالایی را به سبد خریدم اضافه کردم ولی با وجودی که از خرید آن منصرف شدهام، بن تخفیف کم شده به حالت اولیه خود برنگشته است.
پاسخ:
احتمالاً سبد خود را خالی نکردهاید، تا وقتی که کالا در سبد خرید شما قرار دارد، کالا بن به حساب شما بر نمیگردد.
قیمت
1- آیا قیمت محصولات در سایت خرازی کالا به روز هستند؟
پاسخ:
بله، خرازی کالا به طور منظم قیمت محصولات عرضه شده در وب سایت خود را کنترل و به روز رسانی میکند.
2- آیا برای مشتریان دائمی، خرید با تعداد بالا و یا خریدهای سازمانی قیمتها متفاوت خواهد بود؟
پاسخ:
در این باره میتوانید با واحد فروش تماس گرفته و کد تخفیف خود را دریافت کنید .
3- آیا قیمتهای خرازی کالا نسبت به بازار ارزانتر است؟
پاسخ:
سیاست قیمت گذاری در خرازی کالا مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. به طور کلی قیمتها در خرازی کالا کاملا مناسب و رقابتی بوده و خرید از خرازی کالا برای مشتریان به صرفه است. قیمتهای ارائه شده برای کالاها در خرازی کالا قیمتهای خرده فروشی است که غالباً توسط تولیدکننده و یا نماینده رسمی توزیع آن محصول به صورت مصوب تعیین شده است و قیمت سایر کالاها بر اساس مدل و مشخصات و همچنین کالاهای مشابه در بازار تعیین میشوند. سیاست قیمت گذاری در خرازی کالا منصفانه است و برای هر مشتری در هر گوشهای از کشور قیمتها یکسان و شفاف هستند. با در نظر گرفتن امکان استفاده از طرحهای تشویقی و تخفیفات ویژه کالا از قبیل “بن تخفیف ” و “پیشنهاد شگفت انگیز” و سایر سرویسهای ارزش افزوده سطح قیمتها در خرازی کالا بیش از پیش مناسب ارزیابی میشوند.
نحوه فعالیت خرازی کالا
1- آیا خرازی کالا در شیراز یا سایر شهرها، شعبه دیگر یا نمایندگی دارد؟
پاسخ:
خرازی کالا در هیچ نقطهای از کشور نماینده فروش ندارد. کلیه سرویسها و تراکنشهای مالی و خدمات فروش قابل ارائه خرازی کالا از طریق دفتر مرکزی شیراز که آدرس آن در وب سایت مندرج است پردازش میشود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی از طریق ایمیل kharazikala@gmail.com به خرازی کالا اطلاع دهید.
توجه داشته باشید که در حال حاضر خرازی کالا در شهرهای تحت پوشش تحویل اکسپرس، تنها خدمات ارسال و تحویل سفارش را از طریق مراکز توزیع و پخش خود انجام میدهد و برای خرید تنهاباید به وب سایت خرازی کالا مراجعه و سفارش خود را ثبت کرد.
# خرازی کالا در سراسر ایران نمایندگی فعال میپذیرد .